Stimate Domnule Ministru,

Reprezentând cu ani în urmă o adevărată mândrie națională, linia de cale ferată Pitești-Curtea de Argeș se găsește astăzi într-o stare deplorabilă.

Având o lungime de 38,4 kilometri, a fost pusă în circulație la 27 noiembrie 1898, dată la care a fost inaugurată și Gara Regală din Cetatea Basarabilor. Coordonatorul întregului ansamblu de lucrări feroviare din zonă (linia Pitești-Curtea de Argeș, superbele gări din Curtea de Argeș, Bascov, Merișani și Băiculești, toate declarate monument istoric, și alte elemente de construcție specifice) a fost eminentul inginer Elie Radu, un adevărat artizan al Căilor Ferate Române, care, în întreaga sa activitate, a proiectat mai mult de 650 km de cale ferată, poduri, viaducte etc.

Din păcate, în prezent toate stațiile de pe așa numitul ,,Traseu regal Pitești-Curtea de Argeș” sunt lăsate în paragină. 
Gările din comunele Bascov, Merișani și Băiculești, clădiri superbe și încă foarte bine conservate, sunt închise, având lăcate la uși și peroanele pline de buruieni.

Așa cum am precizat și în întrebarea mea înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 1975A/25.10.2017, clădirea Gării Regale din Curtea de Argeș, o construcție extrem de frumoasă, cu un design care o face să fie unică în România, se găsește într-o avansată stare de degradare. Tencuiala de pe pereți este în multe locuri căzută, plouă prin acoperiș, ceasul Paul Garnier amplasat pe fațada dinspre peroane, asemănător celui din Gara Centrală din Paris, nu mai funcționează, iar maiestuosul candelabru de cristal care lumina sala de așteptare a fost transferat la Regionala CFR Craiova. Datorită aspectului deplorabil, în luna decembrie 2017, cu ocazia funeraliilor Regelui Mihai I, autoritățile locale au decis să acopere clădirea monument istoric cu un mash.

Primăria Municipiului Curtea de Argeş a trimis în ultimii ani documentații la SNCFR, solicitând ca Gara să-i fie dată în administrare, cu asigurarea de a păstra destinația clădirii, dar şi cu promisiunea refacerii ei. Răspunsul a fost că pentru acest transfer este necesară o hotărâre de guvern care, din păcate, nu a fost adoptată nici până în ziua de astăzi.

În consecință, având în vedere potențialul turistic deosebit al municipiului Curtea de Argeș şi al zonei adiacente, arhitectura feroviară superbă de pe linia Pitești-Curtea de Argeș, dar şi faptul că anul acesta vom aniversa Centenarul Marii Uniri de la 1918, consider că restaurarea și/sau conservarea gărilor aferente acestui traseu şi menținerea lor în circuitul feroviar constituie o obligație morală și cel mai potrivit omagiu ce poate fi adus făuritorilor României Mari.

Ținând cont de cele prezentate anterior, în completare la răspunsul înregistrat la Ministerul Transporturilor cu nr. 41160/10.11.2017, formulat la întrebarea mea înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 1975A/25.10.2017, având ca obiect „Reabilitarea Garii Regale din Curtea de Argeș”, vă solicit, domnule Ministru, să răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care este stadiul procedurilor legale de achiziție a proiectării și execuției lucrărilor de reparații, reabilitate și restaurare clădire călători din stația CF Curtea de Argeș și care sunt termenele stabilite pentru finalizarea acestora?
  2. Luați în considerare posibilitatea transmiterii administrării clădirii către Consiliul Local al Municipiului Curtea de Argeș?
  3. Care sunt intențiile Ministerului Transporturilor cu privire la administrarea și conservarea gărilor din Bascov, Merișani și Băiculești?

Solicit răspuns în scris.

Vă mulțumesc!

Cu deosebită considerație,
Dănuț Bica,
Deputat PNL de Argeș - se arată în scrisoarea adresată de Dănuț Bica.