La mulți ani, DACIA!

39536003 521753521571900 2843599972966858752 oMarca Dacia și Uzina de Autoturisme de la Mioveni sărbătoresc, mâine, o jumătate de secol de existență, motiv pentru care, am gândit că ce altceva ar fi mai potrivit în această zi, decât să vorbim despre povestea unei mărci autohtone cu

care se identifică majoritatea românilor – DACIA. Nu cred că este român care să nu aibă vreo amintire cu această maşină. Fie că a avut părinţi care deţineau o Dacie, fie că a făcut şcoala de şoferi pe Dacia, fie că el însuşi a condus pentru mult timp cea mai cunoscută marcă românească de maşini, Dacia rămâne legată de fiecare dintre noi, mai tineri ori mai bâtrâni. Iar noi, cei din Mioveni, trebuie să fim cu atât mai mândri, cu cât conștientizăm că bunicii și părinții noștri au contribuit la dezvoltarea acestui brand național, iar unii dintre noi, chiar acum asistam din halele Uzinei, cum sub ochii noștri și din mâinile noastre, se scrie istoria modernă a Dacia.
În urmă cu 50 de ani, în apropierea comunei Colibași (orașul Mioveni de astăzi) se derulau ultimele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești (viitoarea Uzină de Autoturisme Dacia - Mioveni). Complexul industrial, construit în urma colaborării cu constructorul francez Renault, avea să înceapă în curând producția primelor automobile, marcând astfel nașterea uneia din cele mai cunoscute și îndrăgite mărci românești – Dacia. 
Lucrările de construcție ale Uzinei de Automobile de la Colibași au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în Mai 1968. Inaugurarea uzinei are loc în data de 20 August 1968. Talentul și profesionalismul angajaților, care susțin activități diverse și specifice construcţiei automobilului, au transformat Dacia într-un simbol al calității și performanței. 
În timpul care a trecut de la fabricarea primului vehicul, după licența modelului Renault R8, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creștere și de optimism a anilor ’70, a supraviețuit crizei economice a anilor ’80 și a reușit să depășească dificultățile și climatul de incertitudine care au definit anii ’90.
Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, reprezintă începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni. Aflată în centrul unui program ambițios de dezvoltare a unei game de vehicule moderne, menită să asigure accesul la mobilitatea auto pentru un număr cât mai mare de oameni, Dacia este simbolul modelelor atractive, de calitate, la cel mai bun preț.
În cei 50 de ani de activitate neîntreruptă, Dacia a devenit cel mai bun ambasador al României pe plan industrial și comercial, fiind prezentă pe 4 continente și comercializată în 74 de țări, vânzările Dacia reprezentând peste 3% din PIB-ul țării și 8 % din totalul de exporturi.
Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unitati pe an, Uzina Mecanică şi Şasiuri (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, șasiuri), Centrul Logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel, asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României.
Legată ombilical de francezii de la Renault încă din prima zi, compania a ajuns să dețină o cotă de piață în Europa mai mare decât a unor branduri renumite precum Citroen, Seat, Jeep, Alfa Romeo, Nissan, Hyundai sau Volvo - a transmis Ion Georgescu, primarul Mioveniului.

Top